Alles draait om de optimale klantervaring

Zo koopt jouw klant: een leuk item in de webshop gezien na de actie uit de folder? Fijn, snel even op Amazon reviews lezen, een vraag stellen op Facebook, in de winkel gaan testen en ter plaatse in de app bestellen. Online een bestelling plaatsen en afhalen in de winkel. Kortom de klant is al omnichannel, nu jullie nog.

Alle kanalen lopen door elkaar, we zien daarom als consument het merk of de organisatie en niet de afzonderlijke kanalen. Indien de ervaring voor de klant via deze kanalen, en de werking tussen deze kanalen, niet optimaal op elkaar is afgestemd dan neemt de klantervaring af. Dit zorgt voor negatieve reviews en een lage klanttevredenheid met alle gevolgen van dien.

Wat is omnichannel?

De “experience” of ervaring wordt belangrijker dan het product, deze blijft vaak hangen en zorgt ervoor dat een klant loyaal wordt. Een omnichannel strategie draagt er toe bij om deze ervaring optimaal en drempelvrij te krijgen voor de klant over alle kanalen. De klant associeert zich met het merk niet met een specifiek kanaal.

Omnichannel is de integratie van alle fysieke kanalen (offline) en digitale kanalen (online) om een uniforme klantervaring te bieden”. Dit wordt ook wel gedefinieerd als de “naadloze, moeiteloze en kwalitatief hoogwaardige klantervaringen die zich voordoen binnen en tussen kanalen”.

Gamechangerz en omnichannel

Wij hebben een track-record in succesvolle omnichannel transformatie. Dankzij onze hands-on aanpak kunnen wij snel jouw verbeterpotentieel in kaart brengen, quick wins realiseren en een roadmap opstellen om de ambities waar te maken. Wij helpen ook mee bij de uitvoering, wij willen namelijk dat omnichannel duurzaam verankerd wordt in de organisatie.

Start hieronder onze “Go Omnichannel Scan“, en krijg inzicht in de uitdagingen voor jouw organisatie!

Cases

Wij hebben gewerkt voor meerdere opdrachtgevers in diverse branches. Voor meer informatie kun je de cases bekijken of contact met ons opnemen.

Omnichannel bouwstenen

omnichannel bouwstenen

Onze aanpak:

Wij houden van een pragmatische aanpak. Wij werken in logische stappen en helpen bij de keuzes die gemaakt moeten worden.  Om onnodige vertraging te voorkomen inventariseren we eerst de behoeften en ambitie, brengen de uitgangspositie in kaart, stellen een projectplan of roadmap op en helpen bij de implementatie. Alles in nauw overleg met de organisatie. Wij hebben kennis en ervaring op alle deelgebieden; of het nu gaat om het opzetten van een nieuw webplatform of het inrichten van een klantprogramma.

programma opzet omnichannel

Wat doen we nog meer?

Naast de begeleiding bij een complete omnichannel tranformatie, kunnen wij ook ondersteuning bieden bij kleinere deelprojecten én doen we ook aan kennisdeling en -geving.

  • Workshop Go Omnichannel
  • Opzet Omnichannel programma
  • Partnerselectie
  • Project & change management
  • Klankborden

Meer weten over onze aanpak en resultaten? Neem dan contact met ons op!

Meer informatie over Gamechangerz én Gwynt kun je vinden op www.gwynt.eu