Durlinger Shoetime Groep; samen sterk

De Durlinger Shoetime Group (DSG) is begin 2016 ontstaan uit een fusie tussen de familiebedrijven Durlinger’s Schoenbedrijf en Shoetime Retail B.V.. Onder het motto “Samen Sterk” hebben beide ondernemingen toen de krachten gebundeld, wat heeft geleid tot een organisatie die zich de grootste schoenenverkoper van Zuidoost Nederland mag noemen. De historie van beide bedrijven gaat ver terug, van Durlinger zelfs tot in 1881, toen in Sittard de eerste schoenenwinkel werd geopend. In de loop der jaren zijn zowel Durlinger als Shoetime vertrouwde namen in de winkelstraten van Limburg en Brabant geworden, en ook online is er inmiddels met twee webwinkels een sterke positie opgebouwd.

Anno 2016 heeft Durlinger (“The Shoe Family”) 37 filialen, en deze winkels hebben met name een sterke marktpositie als familiewinkel met een breed aanbod van merkschoenen. Shoetime (34 filialen) is een formule waarbij “value for money” hoog in het vaandel staat, oftewel kwaliteitsschoenen voor een zeer aantrekkelijke prijs. Naast deze twee formules behoren er ook nog een viertal Tamaris Stores tot DSG.

Om de klant uniform te bedienen over de kanalen hebben wij samen met DSG een praktische Omnichannel Roadmap opgesteld die ervoor moet zorgen dat de klantervaring geoptimaliseerd wordt.

Vraag van de klant:

Durlinger Shoetime Groep wil een “Omnichannel” retailer worden. Wat is hiervoor nodig? En hoe doen we dit?

Activiteiten:

  • Opstarten door middel van een interactieve en inspirerende workshop; wat is Omnichannel, wat betekent dit voor onze organisatie en hoe Omnichannel zijn we eigenlijk (startpositie).
  • Middels 4 workshops rondom de klant, de organisatie, branding en data/IT, hebben we de ambities in kaart gebracht en daarmee het verbeterpotentieel.
  • Uit de uitkomsten is er een heldere Omnichannel Roadmap gedistilleerd met korte termijn en lange termijn acties/projecten.
  • Er wordt nu hard gewerkt aan de implementatie!

Resultaten:

  • Eenheid bij directie/management over de te varen koers op basis van een gedeelde visie.
  • Bewustwording en betrokkenheid van medewerkers bij Omnichannel.
  • Het programma loopt, naar verwachting zal de klanttevredenheid en omzet stijgen.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

10 − twee =