coop activatie-/motivatie

Coop; samen maak je het verschil

Coop staat voor dichtbij. Lekker en goedcoop. Coop is een coöperatieve supermarktorganisatie met meer dan 250 winkels in heel Nederland. Deze winkels opereren onder de naam Coop, CoopCompact en Coop Vandaag. Maatschappelijke betrokkenheid staat bij Coop hoog in het vaandel. Coop staat dicht bij hun klanten en bieden hen elke dag opnieuw de lekkerste, betaalbare producten.

Vraag van de klant:

Hoe kunnen we klanten een optimale winkelbeleving bieden en een cultuur van continu verbeteren creëren?

Activiteiten:

  • Motivatie- en activatieprogramma 2016, 2017 en 2018 opgezet genaamd SHOWTIME en 100% Coop
  • Programma geeft aandacht aan de klant, het winkelspel en de medewerker en daagt winkels uit met missies (actieopdrachten).
  • Programma draait om het realiseren van een top winkelbeleving en het goed toepassen en continu verbeteren van de basis winkelprocessen.

Resultaten:

  • Enthousiasme en beleving gecreëerd door uitdaging en zelfsturing met als resultaat een verbetering in eigenschap, betrokkenheid en samenhorigheid
  • Excellente executie op de winkelvloer op de basis winkelprocessen
  • Significante stijging in aantal lokale klantinitiatieven
  • Conversie optimalisatie: gem. autonome omzetgroei deelnemende winkels is 2,5%
  • 300% stijging in aantal behaalde certificaten op e-learningsmodules

Video

Showtime introductie video

Coop activatie-/motivatieprogramma

Artikel

Artikel Retailtrends december 2017 : “Spelen in de baas z’n tijd” – artikel-retailtrends-case-coop

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

veertien + een =